Fyllskallar och lönetjafs..

På väg hem från jobbet igår lyssnade jag lite på Karlavagnen på P4.

Jisses vad oerhört PINSAMT med dessa människor som ringer in och är ganska bra påverkade!!

Om man nu ska ringa till radion och prata om ett ämne, måste man då dricka innan??

Det är ju fullkomligt genompinsamt med dessa fulla människor!!!

Ett av ämnena igår blev lön.
En kvinna som minsann förstod de strejkande sjuksköterskorna, för hon visste minsann hur det är att ha dåligt betalt, för hon har jobbat som städare i 20 år och har bara 18500 kr!!

Ehhhh...Jaha??

Är det dålig lön?

Uppenbarligen!
Hon fick frågan om hur mycket hon skulle vilja ha i lön för att vara nöjd.
"Ja.....Ehhhh..Kanske ..... 21000??"


Jaha, minsann....

Jag jobbar som personlig assistent.
Jag är utbildad undersköterska.

Jag får ungefär samma lön. Före OB tillägg.

Men det spelar ju  ingen som helst roll hur mycket man tjänar, för vi är ju mer eller mindre uppfostrade att gnälla på våra löner!!

Det spelar ingen som helst roll hur mycket vi får, så komer vi gnälla!!

Så sluta gnäll, och var tacksamma att ni HAR jobb!!

Lönerna kan inte stiga hur mycket som helst.


Det man istället kan göra är att sänka dessa politikerlöner!!

Vad är det som gör en statsministerlön så speciell??

Han gör ju ingenting egentligen!!
Vad är det som gör dessa EUpolitikers löner så speciella??

Varför i helskotta ska de ha så mycket betalt??


Detta är så ÄCKLIGT!!!

FAktiskt!!

Nu är  jag ganska gniden, men  jag anser inte att de förtjänar så höga löner.


Nä, dags att se livet från den ljusa sidan.
Mors på er!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0