Att tala om andra

Tala om andra är ju något vi alltid gör.
På olika sätt.

Hur talar vi om andra människor?
Talar vi i positiva eller negativa ordalag?

Jag vet att det talas om mig.
Både i positiva och i negativa ordalag.

Men alla kan ju inte tycka om alla.
That`s it liksom.

Jag försöker alltid ha en positiv inställning till folk.
Vill att alla ska få en rättvis chans.

Om en människa har gett mig negativa vibbar så ger jag gärna personen ifråga en ny chans att få visa en bättre sida.

Det har många gånger visat sig inte hjälpa.


Alla funkar ju inte med alla, det är ju ganska enkelt.
Men ofta har det visat sig att de som jag gett flera chanser har tillhört Det Skitsnackande Folket.

Det Skitsnackande Folket är ett folkslag som får sin energi av att göra andra illa.
Det Skitsnackande Folket verkar dyka upp på ställen man minst anar!!
Det verkar dessutom ibland som att det är som ett virus som sprider sig....

Likt ringar på vattnet..
En Person får för sig att den vill ha något som en annan person har.
Det liksom sticker i ögonen att den andra personen lyckats åstadkomma positivt, och det skall fördärvas per omedelbums!!!



Därför startas Operation RAPPAKALJA!!
Fascinerande faktiskt.
Detta faktum att Rappakaljeviruset smittar ytterst snabbt!!

Inkubationstiden är noll.

En Manipulerande person från Det Skitsnackande Folket sår ett frö hos en frisk person med lite taskigt självförtroende..
Det är så det börjar..



Jag tycker vi startar en ny epidemi!!


Jag tycker vi kallar den epidemin för Kärlek!!!
Den epidemin vill jag sprida massor bland det friska folket!!
Och jag vill att den drabbar även Det Skitsnackande Folket.


Massor.


Att tala om andra i positiv mening, det är okej.
Att tala nedsättande om folk som man inte känner.
Eller då tala om saker som en annan människa kan tänkas ha gjort eller sagt, eller det värsta av allt....

Att Döma en Person efter umgängeskrets...
Eller på annat sätt kränka andra..

Inte trevligt...

Jag vet att det talas om Mig och mina VÄNNER...
Tala på!!!

Men kom gärna till mig med konstigheter!!
Det är oftast konstigheter som sprider Skitsnack..


Jag önskar eder alla en underbar söndag!!




Kommentarer
Postat av: Mona / Spirit

Mer kärlek åt folket !!!!

2008-08-31 @ 22:30:28
URL: http://winterfrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0