Beteenden??

Hur beter sig folk?
Har jag funderat mycket över då jag för ett tag sedan "råkade ut för" ett ytterst märkligt beteende...

En person som jag trodde var helt ok, trevlig och rar men med lite tung ryggsäck, som liksom tvärsav liksom slutar höra av sig, och är väldigt märklig..
Vad man bedrar sig med en del människor.

Andra människor som konstant ljuger och bedrar.
För egen vinnigs skull??
Vad är det för fel med att vara trevlig och acceptera andra människors olikheter??

Det kan man ju också göra på alla möjliga sätt.

Men att sluta höra av sig och bete sig på konstigt sätt??
Nja..
Känner mej ganska lurad på nåt underligt sätt....

Kommentarer
Postat av: Natali

Jag känner mig träffad..

Kan å ena sidan förstå precis hur du tänker, å andra sidan är jag bara helt slut. Orkar inte ta tag i ett skit.



Förlåt om jag sårat dig. Har aldrig menat att göra dig illa.

2008-12-18 @ 18:07:53
Postat av: Mia

Jag kan inte ursäkta personens beteende men jag kan beskriva utifrån mig. Kan tänka mig att jag är ngt liknande. Att ha med sig så mkt psykiskt i "ryggsäcken" så man frivilligt avslutar ett kompisförhållande bara för man bara inte orkar. Orkar med spänningen att bara vänta på att den andre ska upptäcka hur j-a lat, dum, icke-älskvärd man är. För har man fått stå ut med psykisk misshandel i stort sett hela sitt liv, kan det vara svårt att komma tillrätta med det bara så där. I det läget kan man bara hoppas att vännen man har är tillräckligt mkt vän (speciellt om de vet att man bär på en tung ryggsäck) att de fortsätter/håller ut. Så är du en tillräcklig vän?

2008-12-19 @ 14:09:17
Postat av: Mie

Och hur ska jag bära mig åt?

Jag har funnits hela tiden för mina vänner.

Jag ställer inga krav på dem

Inte annat än att om man vill vara vän med mig får man vara en vän.



Jag bryr mej inte om vad en person har med sig sen tidigare.

Såvida det inte handlar om att personen ifråga sårat mig eller dylikt.

Då anser jag att man har förbrukat "rätten" att vara min vän.

Tror att jag ska ägna ett nytt blogginlägg om detta..

2008-12-19 @ 21:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0