Söndagstråkigt..

Söndag...

Det blåser som fasen ute...

Tallarna vajar rejält..

Och jag ska ta och klä på mej och fara till hästen tänkte jag...

Igår var en riktigt aktiv dag...
En bekant ringde, är barnen hemma??Kan hon komma förbi med sina barnbarn en stund? Jo men visst, inga problem. Så fick jag hjälp med att göra rent pumpen i barnens akvarium...





Jag har verkligen inget koll alls på sånt...


Så gick det knappt 5 minuter från det samtalet, då det ringde på nytt.
Kompis till sonen A som ville leka.
Inga bekymmer. A har ju haft vattkoppor och varit jättesjuk och han kan behöva nåt kul.

Den kompisen kom..

Min kompis C med man och 2 barn kom förbi på fika och för att kolla in makens hemmabiosystem.
Sammanlagt 6 barn i huset..
Där borde det varit smärre kaos. 5 pojkar och en liten tjej.
Men nej då...

Man hör dom knappt!!
Då blir man lite nervös..

Är det tyst är det hyss!!

Men faktum är att det var inga hyss!!

Dom satt och spelade på datorn.

Kompisen C med man och barn skulle gå hem. Men deras dotter ville stanna och leka en stund till.
Inga bekymmer. Hon och sonen L lekte  ett bra tag!

Telefonen ringde, en kompis som jag inte pratat med på länge ringde och ville komma förbi och titta på huset.
Inga bekymmer.

Hon kom förbi med sin ena dotter I.

Så kom sonen A´s kompis föräldrar och hämtade honom.
Kompisen och hennes dotter I åkte hem.
Lucas kompis åkte hem vid 18-tiden..

Det var full rulle mest hela dan....

Jag hade dessutom jobbat på natten,men hade inte sovit...
Kunde inte..
Så jag struntade i det.

Inte så bra kanske..

Det blev lite städande i tvättstugan också!!
Mina överskåp blev uppsatta!!

Nä, nu ska jag ta och fara till stallet..

Trevlig söndag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0