Stackars lille!!

Idag är jag hemma med Lucas.
Han har onti halsen, örat och har munnen full med blåsor....

Har pratat med vårdcentralen, så vi ska åka dit kl 9.....

Det är även ytterst synd om Dieselråttan..
Om han får säga det själv....

Han har fått ett nytt halsband.
Det är inget fint halsband.
Det är en stor klump på det...*fniss*

Det är nämligen inget vanligt halsband....
Det är ett dressyrhalsband med fjärrkontroll...

Och innan någon går i taket och gapar om djurplågeri, vill jag förtydliga:

På halsbandet sitter en hyfsat stor plastklump.
Och jag har en fjärrkontroll som har en räckvidd på 300 meter.

Den har 2 funktioner.
Den vibrerar!
Och den visslar!!

Alltså INGEN elektrisk stöt utdelas!!

Jag har för avsikt att kunna ta honom på bar gärning när han gör hyss...
Och det gör han....


Skithunden...*muttrar*

Jag kommer att använda halsbandet som ett komplement.
Det är ingen genväg till lydnad!

Idag ska det tränas på vardagskommandona!
Och det kommer bli lite annan träning.

Vi ska se om vi kan få fart på hans lilla BC-näsa....
Den har ju inte varit överaktiv direkt *garva*..

Men nu ska jag ta och klä på mej eftersom vi snart ska fara till vårdcentralen jag och Lucas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0