Med Hopp om livet.

Dagen idag har jag sett fram emot sen i torsdags!
Var och hämtade Elin vid bussen vid 11.

Ut till stallet och fick hjälp av C att bygga ihop lite provisoriska "hinder".

Det bestod i kryss och plankor.

Enkelt men funktionellt!!

Jag och Pino hade lite skilda åsikter om detta med att hoppa!!

Till att börja med höll jag på att dö av att rida med så korta stigläder!!
Kramp i vaderna...

VI började med att gå fram och nosa på hindrena.
LÄSKIGT!!

Sen bad jag herrn att han skulle kliva över ...

LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSKIGT!!!

Men Pino morskade upp sig såvida pass så att han faktiskt vågade sig på att trava fram!!!

Ett rejält duktigt skutt så var han över!!
Rätt galopp efter hindret, och så skulle vi försöka igen..

MEn se då var herrn fullt övertygad om att det däringa hindret skulle hoppa upp och bita honom i arslet!!

Så det blev ett pucko-hopp!!!
Jag höll på att flyga all världens väg!!*skratta*
Elin garvade så tårarna rann!!

Jag hängde på trekvart i sadeln, men lyckades hänga kvar!!
Men det kändes inte riktigt rätt med hoppningen idag, så för att dämpa besvikelsen så beslutade vi oss för att rida lite barbacka..
Ja, inte hoppa barbacka, men rida barbacka skulle vi minsann göra..


Observera att fröken Meritza är 170 modiga centimetrar över marken.......
ELin brukar säga att hon känner sig som en mygga på en elefant ungefär...
Men hon är modig som få, så med staketet som assistent kravlade hon sig upp på tantens rygg!!!
HOn vågade ju t o m trava!!!   MOOOOOODIGT!!!

Jag tog av Pino hans sadel och kravlade mig upp med hjälp av pallen..
Pino är ju bara 150 cm!!

Men ack så benig....

Det är ...



hrmmmm.....



OSKÖNT!!!


AJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJ!!!!!!!!!!!!!!

Men modig känner jag mig...
Herr Pino var ju överlycklig att få komma ut efter att ha blivit riden i paddocken en vecka pga älgjakt....

Ser fram emot ett nytt försök till ridpass i morron!!

MED SADEL!!

För jag har ont i arslet....

I morgon är det en ny vecka.

Nya möjligheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0