Löften??

Läste på en kär väns blogg där h*n skriver om löften.


Hur är det egentligen med detta med löften??
Ett löfte är ett löfte hela vägen från själen ut i fingerspetsarna??

Finns det olika former av löften?

Jag menar, finns det löften som är ok att bryta??

Egentligen inte.
Inte i min värld.
Eller?


De löften som jag gav min man när vi gifte oss.
Det är löften som jag absolut inte tänker bryta!!



Enligt Svea rikes lagbok,
Äktenskapsbalk  (1987:230)
 
 
I denna balk står att;
* Makar ska visa varandra trohet och hänsyn. De skall gemensamt vårda hem och barn och i samråd verka för familjens bästa.
 

Att älska en annan människa är stort.
Att lova varandra trohet är stort.

Det löftet är inte ett enkelt löfte.



Om jag lovar barnen att  vi ska baka bullar så får jag snällt göra det eftersom jag lovat det.

Men på något sätt känns det som att det är ett löfte som man KAN bryta om något annat kommer i vägen.

Men det är ju min skyldighet att ordan upp det i alla fall!!


Men löftet om trohet är ju inte så bra om man bryter för att något annat liksom kom ivägen....



Ehhhh...

Är det stor skillnad på löften och löften??



Antagligen...


Dags för nya funderingar.
God fredag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0