Nu är jag riktigt sur!!!

Som den här artikeln tagen från Aftonbladet handlar om: tillgängligheten för handikappade i dagens samhälle...

Hur tillgängligt är det egentligen för funktionshindrade?

Inte alls skulle jag vilja säga!!!
Jag ser ju en sida av problemet i mitt arbete som personlig assistent.
Vi har det ganska besvärligt emellanåt eftersom det är svårt i vissa butiker vad gäller framkomligheten..
Det är ofta trångt i gångarna , mellan klädställningarna, finns ibland inte hiss till andra våningen ( om affären har 2 våningar likt t ex H&M, Lindex etc), varor högt upp....

Listan kan göras lång.

Ett annat stort bekymmer är kullersten.
Vackert för ögat, men inte fullt lika trevligt för en person som sitter i rullstol.
Trottoarkanter är inte heller så smidigt.
Ofta är de höga och man riskerar att rullstolen kan gå sönder.

Detta är ett ämne som jag gärna diskuterar och jag önskar att politikerna tar tag i saken!!
Men nu ska jag ta kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0