Resultat?

Dagen idag har inneburit massor med funderingar.
Besvikelse.
Undran.

Mera funderingar.

Ännu mer funderingar.

Ridturen i skogen var välbehövlig.
Tystnaden var fullkomlig.

Jag trivs bäst när jag får gå i mina egna tankar.
Låta mig omslutas av tystnad.

Jag får ganska ofta höra att jag pratar mycket.
Och?

Jag pratar när jag är bland folk.
Men jag kan lika gärna sitta tyst och bara iaktta.

MEn så är det väl detta med folks förväntningar.
Jag förväntas prata?
Men jag pratar när folk pratar med mig.
Svarar på frågor. Berättar.

Men ibland undrar jag vad folk vill mig när de slänger ur sig kommentarer om att jag pratar.
Hrmmm....

Jag funderar ofta över detta med hur folk uppfattar mig som person.

Jag har förstått att jag anses vara pratglad och bufflig..

Det håller jag inte med om.
Inte bufflig.
Jag säger vad jag tycker.
Men jag kan även vara tyst vad gäller det.
Det finns ju tillfällen då det inte lämpar sig att uttrycka sina åsikter..

På jobbet ska man veta vad man gör och varför.
Annars kan man likagärna göra nåt annat!

Men nu ska jag sluta fundera och intaga sängläge....
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0