Teknisk support???

Fick följande skickat till mig av en kollega:

*Ett samtal till Teknisk Support angående Omedelbar Kärlek*

Teknisk Support:* Hej, .... Hur kan jag hjälpa dig?

*Kund*: Alltså, efter en del övervägande så har jag beslutat mig för
Omedelbar Kärlek. Kan du vägleda mig igenom processen.

*Teknisk Support:* Absolut, jag kan hjälpa dig. Är du redo för att
fortsätta?

*Kund*: Alltså, jag är inte så teknisk av mig, men jag tror att jag är redo.
Vad är det jag behöver göra först?

*Teknisk Support:* Första steget är att öppna upp ditt Hjärta. Har du
lokaliserat ditt Hjärta?

*Kund:* Ja det har jag, men det är ett antal andra program som är igång. Går
det bra att installera Kärlek medan dom andra är igång?

*Teknisk Support:* Vad är det för typ av program som är igång?

*Kund*: Låt mig se nu ... De program som körs nu är; Gamla Sår, Låg
Självaktning, Agg och Ilska.

*Tekniskt Support:* Inga problem, Kärlek kommer att successivt radera Gamla
Sår från ditt nuvarande operativsystem. Det kanske kommer att vara kvar i
ditt permanenta minne, men kommer inte längre att störa andra program.
Kärlek kommer så småningom att åsidosätta Låg Självaktning med en egen modul
som heter Hög Självmedvetenhet. Men när det gäller Agg och Ilska så måste du
stänga ner dom helt. Sådana program hindrar Kärlek från att bli korrekt
installerat. Kan du stänga av dom?

*Kund:* Jag vet inte hur jag skall stänga av dom. Kan du tala om för mig
hur?

*Teknisk Support:* Med glädje. Gå till startmenyn och anropa Förlåtelse.
Gör detta så många gånger som det behövs tills Agg och Ilska har blivit helt
raderade.

*Kund*: Ok! Nu har jag gjort det. Kärlek har börjat att installera sig. Är
det normalt?

*Teknisk Support*: Ja, men glöm inte att du endast har själva bas
programmet. Du behöver ansluta dig till andra Hjärtan för att kunna få
uppgraderingarna.

*Kund*: Oj! Jag har redan ett fel-meddelande. Den säger "Fel - Programmet
körs inte på externa komponenter". Vad skall jag göra?

*Teknisk Support*: Oroa dig inte. Det betyder att programmet Kärlek är gjord
för att köras på den Interna Hjärtat, men har inte än körts på ditt Hjärta.
I icke tekniska termer, så betyder det att du måste Älska dig själv innan du
kan Älska andra.

*Kund*: Men vad skall jag göra?

*Teknisk Support:* Tryck fram Självacceptans; tryck sedan på följande filer:
Själv-Förlåtande; Att inse ditt eget värde; och Att erkänna din Obegränsade
Natur.

*Kund*: Ok... det är nu gjort.

*Tekniskt Support:* Ta nu och kopiera dem till "Mitt Hjärta" katalogen.
Systemet kommer nu att skriva över alla motstridande program och lappa ihop
alla felaktiga. Du behöver även radera Självkritik från alla kataloger och
tömma Papperskorgen för att vara säker på att det är helt borttaget så att
det aldrig kommer tillbaka.

*Kund*: Fixat. Wow! Mitt Hjärta fylls upp med nya filer. Leende spelar på
min skärm och Frid och Belåtenhet kopierar sig över hela Mitt Hjärta. Är
detta normalt?

*Tekniskt Support:* Ja ibland. För andra kan det ta ett tag, men så
småningom tar det sig för alla. Så Kärlek är installerat och igång. En sak
till innan vi avslutar samtalet. Kärlek är ett Gratisprogram. Så glöm nu
inte bort att ge bort programmet och dess moduler till alla du möter. De
kommer i sin tur att dela med sig det till andra och återvända till dig med
nya häftiga moduler.
*Kund*: Tack så mycket Gud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0