Det spelar ju ingen roll egentligen...

....hur mycket jag städar, fixar grejar och får ångest över allt jag inte hinner med, som alla andra hinner och grejar...
Det spelar ju ingen roll eftersom julen kommer i alla fall!!

Det gör den ju varje år..

Varje år är det samma sak med alla miljoner saker man vill hinna med..
Allt man ska göra.

För en riktig husmor ska man vara.
Och alla saker själv man ska klara.

Köttbullar ska rullas runda och fina,
barnen ska vara nyklippta och fina...

Skinkan ska vara ekologisk och fin,
hoppas att grisen hade ett riktigt fint flin!

Att grisen var nöjd, och svansen hans var böjd!

Barnen sig önskar dyra fina klappar,
föräldrar sina förstånd tappar...

Julkorten skickas hit och dit,
alltid glömmer man någon trots sitt flit..

Det ska kokas knäck,
seg så mormors tänder åker väck!!

Men julen den kommer i alla fall,
jag hoppas bara att mitt förstånd står pall...

För stressen av alla runt omkring,
och jag som bara glider omkring....

Nej, dags att ta hand om lite tvätt.....
Så någonting idag blir rätt!!


Tjoflöjt!!

Kommentarer
Postat av: ia torarp

härligt,härligt men farligt,farligt...

sköönt att du skriver på rim, det var längesen minsann...

själv är jag precis likandan har alldeles för mycket att göra med alldeles för lite tid över:)

2009-12-19 @ 08:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0