Mental relax/nervositet

Nyss hemkommen från en ridtur med Mr Häst.
Första ridturen på egen hand med en Farbror som helt och fullt anser att det är Han som regerar här i världen.
Hrmm..

Förvisso gillar jag hästar som tar för sig i livet, men den här nissen han äger.
Fullständigt.

Hahaha!!


Men kompromissar man lite så blir det bra!
Det blev det idag!!!

Jag har ju glömt bört ridvägarna i de skogarna. Det var ju så många år sedan jag red där!!

Mycket har förändrats.
Hus, skog, ängar.

Spännande!

Mr Häst tycker i alla fall att det är han och ENDAST han som har bestämmanderätten vad gäller vart vi ska och i vilken fart.
Men jag opponerade mig ganska starkt!

Och se det gav resultat!!
Jag sa STOPP när han skulle testa.
Jag sa SKÄRP DIG när han testade andra gången.
LÄGG AV den tredje.

Det fungerade fint!

Nu ska jag studera karta till nästa ridtur!!
Jag vill inte irra omkring i skogen då med... Hahaha!!!

Men nervositeten fanns där under ridturen. Ny häst som man inte känner. Men det kommer bli kanon!!!


Hoppas på en snart operation så jag kan rida lite mer på allvar...

Men nu ska jag tina upp...

Ikväll blir det bio med min bättre hälft.
Luftslottet som sprängdes.

Ser fram emot den.

Kommentarer
Postat av: ia torarp

men Mie, inte behöver du väl en karta???!!!

vi klarade ju oss flera år utan karta så det kan väl inte ha ändrats så mycket eller?????

livet blir ju lite mera intressant om man inte har karta:)

får göra om det snart igen:)

2009-12-01 @ 16:12:20
Postat av: ia torarp

men Mie, inte behöver du väl en karta???!!!

vi klarade ju oss flera år utan karta så det kan väl inte ha ändrats så mycket eller?????

livet blir ju lite mera intressant om man inte har karta:)

får göra om det snart igen:)

2009-12-01 @ 16:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0