Skolavslutning!

Nu är terminens avslutning avklarad!
Ölmstad kyrka är en fin kyrka, förvisso, men jag har lite svårt för att det ska vara i kyrkan.
Och att det ska anspela så mycket på bibeln och kristendomen.

Jag skulle önska en mera neutral avslutning.
Det finns väl många olika sätt att göra det på...
Måste det vara så mycket religion inblandat?

Jag är inte religiös.
Jag gillar inte att bli påprackad andras religion.
Jag tycker om att diskutera andlighet etc, absolut!!
MEN,  jag vill att mina barn ska få bilda sig en egen uppfattning om vad de tror på....

Jag får ta mig ett snack med rektorn.


Ute är det kallt.
- 13,5 grader....
Jag har gjort iordning en termos med varm choklad och vi ska ner till sjön för lite skridskoåkning.
Jag åker ju inte skridskor med min muppiga fot, men det är ändå mysigt att hitta på sådant här!!

Ska se om jag får med mig kameran ner för lite vintriga bilder!!

Ha en trevlig tisdag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0