Vadfalls????

Idag kan man läsa på jnytt.se att den misstänkte pedofilen i Jönköping INTE är psykiskt störd..




????????????????????????????????



Vad??








Är han frisk??



Följande text har jag kopierat från jnytt.se:


Misstänkt pedofil inte psykiskt störd
Den 41-årige man som misstänks för grova sexuella barnövergrepp på en kristen förskola i Jönköping är inte psykiskt störd.

Det visar den rättspsykiatriska undersökningen som nu är gjord på mannen. Enligt åklagaren Anna Mårtensson har den misstänkta pedofilen fått genomgå en så kallad paragraf 7-undersökning, en mindre psykisk undersökning.
- Vi har konstaterat att han inte lider av någon allvarlig psykisk störning, säger Mårtensson, som istället uppfattar det som en sexuell läggning hos 41-åringen.

Kommer omhäktas på måndag
Mannen kommer med största sannolikhet att omhäktas för fjärde gången på måndagsmorgonen nästa vecka i väntan på ett åtal.
Mannen misstänks för övergrepp mot fyra småflickor i åldern mellan två och fem år och i två fall misstänks mannen för grova sexuella övergrepp. Samtliga övergrepp ska ha skett under mannens anställning på en förskola inom Frälsningsarmén i Jönköping.

 

 

Okej...

 

Så han är INTE psykiskt störd....

 

Sexuell läggning heter det visst...

 

En annan sak som faktiskt är nästan lika hemsk är ju TIDELAG.

Jag hittade en artikel i Aftonbladet som handlar om Pedofili.

Det är en sjukdom???

 

Nej, det köper inte jag....

Jag citerar:

"– Pedofili är inte ett brott utan en psykisk sjukdom. De har ofrivilligt drabbats av en sexuell läggning som är riktad mot barn."

Det är en ganska intressant artikel i och för sig, så därför länkar jag till den  HÄR.

Men hur reagerar vi när vi får reda på att det faktiskt finns en pedofil i närheten?
Jag reagerar med starkt obehag!

Måtte personen inte ge sig på mina barn!!

Men jag tror att många av oss människor tänker "Tack och lov var det inte jag som blev drabbad".

Jag gör det.
Tänker så menar jag.


Men jag kommer nog, artikeln till trots, att fortsätta tycka att pedofiler är jordens avskum och att de inte förtjänar annat än ett straff....


Jag är nog tämligen enkelspårig.

Men nu ska jag göra lite nytta..

Och ägna tanken åt annat än pedofiler...

Kommentarer
Postat av: Natali

Visst, jag kan köpa att det är en sexuell läggning och inte en sjukdom - dvs att det finns folk som bara verkligen blir upphetsade av tanken på sex med barn.



MEN att inte kunna hålla sina fantasier tillbaka och för sig själv, utan faktiskt utsätta barn för sexuella övergrepp....Det vägrar jag acceptera. Då måste man väl ändå vara psykiskt störd på ett eller annat sätt? Så är det i min värld.



Jag kan acceptera (dock ej uppskatta) att det finns människor som tänder på en fantasi om att ha sex med barn, även om det kanske inte verkar helt friskt. En hel del andra sexuella läggningar verkar inte heller helt friska.

Men jag kan acceptera att de finns - så länge det inte går ut över någon annan!



Kan dock erkänna att jag är ganska hård/känslokall/whatever eftersom jag ser alla sexuella fantasier/läggningar som utsätter någon annan för skada på ett eller annat sätt är precis lika illa. Oavsett om de utsätter barn, djur, psykiskt eller fysiskt funktionshindrade, pensionärer etc.



Mycket bra blogginlägg för övrigt - sånt här behöver folk faktiskt få upp ögonen för och fundera på ibland.

2009-12-10 @ 19:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0