Lördagsfunderingar

Det finns en del saker som den här svensken avskyr...

Men en av grejerna jag VERKLIGEN, VERKLIGEN avskyr, så är det statisk elektricitet...
Det gör så jävla ont att få stötar!!!

Har nu på morgonen plockat bort sängkläderna i samtliga sängar.
Det enda täcket jag INTE fick stötar av var makens täcke..

Men resterande sprakade så det stod härliga till!!!

FAN vad irriterande!!

Nu håller jag på att tvätta dom med MASSA sköljmedel för att förhoppningsvis komma ifrån i alla fall lite statisk elektricitet....
Usch!

Ska till stallet sen för att arbeta lite med Herr P.

Tömkörningen igår var väl inte det bästa jag presterat på den fronten, men det är ju som så att om en häst inte är van vid att bli arbetad vid töm så tar det ibland lite tid innan kommunikationen är upprättad och hästen begriper vad det är man vill.

Som Herr P i detta fallet..
Som var på ett jäkla humör och tyckte att jag kunde dra åt fanders, minst sagt!
"Jobbiga kärring, va fan är det du vill??"

Jaha, så förklarade man ännu en gång..
Till slut ramlade ju poletten ner med ett KLONK, och det gick kanon tills han kom på att:

"Men va faaaaaaaaaaaaaan, nu gör jag ju som hon vill!!"
Och saå kör man upp skallen i det blå och beter sig som en skadad kamel..... :13:

Men, men Rom byggdes inte på en dag!

Idag har jag tänkt att jag ska baka bullar!! :21:

Vi får väl se hur det blir med den saken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0