En tanke blir till en tanke?

Det är ju så, att man börjar med en tanke som så snabt blir till en ny..
Som blir till en ny....

Och så fortsätter det.
En fascinerande sak är alla gånger som jag går omkring och tänker på en sak och glömmer bort vad det var jag egentligen tänkte på..
Låter kanske rörigt, men jag är nästan säker på att alla drabbas av denna tanketorka emellanåt.....  Hahaha!

Att då vandra baklänges i tanken för att komma på vad man skulle komma ihåg!!!


*asgarv*

Låg ute på gräsmattan på en filt och läste en bok.
Kände hur skönt det är att inte göra något alls.
Att bara låta tankarna flyga fritt!!

Det är det som är ett problem för många under meditation t ex.
Att hjärnan börjar arbeta för högtryck.
Tankar far omkring.
Det är en konst att släppa dom.
Att låta dem passera utan att fästa vikt vid dom.

Det är oerhört lätt att fastna i ett tankemönster.
Man spinner bara runt, runt och kommer inte framåt.

Man låser helt enkelt fast sig i sitt eget tänk......
När man mediterar måste man snabbt lära sig att släppa tankarna fria.
Att låta dem passera, säg hej och släpp.

Nu var det ett tag sedan, men jag lyssnade på Carola Linds cd med guidade meditationer!!
Den gör mig avslappnad ända in i själen.

Jag tror att jag ska ta mig tid att lyssna till den igen inom en snar framtid.
Att knata ut i skogen och sätta sig och lyssna på naturens ljud, sitta på en brygga och lyssna till vågornas kluckande, sätta sig i hästhagen och titta på hästarna som betar.......

Det finns många sätt att finna ro..

Men det är ju så viktigt att man TAR SIG TID FÖR SIG SJÄLV!!!

Det är något jag har ganska svårt för...
Det är ju så mycket   "måsten".

Som nu t ex.. Jag måste klä om för att åka till jobbet.

Jag önskar er en trevlig onsdag!!!


Kommentarer
Postat av: ia torarp

hoppas du fick fram nåt utav dina tankar, kan lätt hålla med om att det är svårt att hitta tiden för sig själv! framför allt att göra något nyttigt som att t ex. bara sitta i skogen och lyssna på alla ljud som finns, är nog jätteviktigt så man får orka att ta tag i alla måsten som finns runtomkring (även om det är vi själva som skapar alla måsten!)

2009-07-09 @ 05:43:09
Postat av: Åse

... mmm egentid är en lyx i småbarnstider den saken är säker. Även annars också faktiskt! Att lyssnar inåt är en konst. Är skivan bra? Har haft svårt att hitta någon som jag gillar...

Meditation är en riktigt tripp och man får verkligen en skjuts med ny energi och rika upplevelser. Har en meditationsgrupp i lkpg jag åker till men det är lite långt när jag jobbar i jkpg... jädra farande.... du vet inte om någon i närheten mellan jkpg o gränna?

2009-07-09 @ 07:32:21
Postat av: Åse

...beställde skivan =)

2009-07-09 @ 07:49:40
Postat av: Mie

Skivan är bra!!

Ursprungligen om djurkommunikation, men är riktigt bra även som "vanlig" meditation.

Han som pratar har en underbar röst!!

2009-07-09 @ 10:10:35
URL: http://miehellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0