Duktig Diesel!!

Igår var vi till Drefseryd.
Det skulle flyttas får, och jag hade naturligtvis fjäskat in mig så att Diesel (Border Collien) skulle få testa att driva fåren.

Han har ju inte visat något intresse för detta över huvud taget innan, så det var ju ett litet "experiment"!
Det visade sig vara en grej för honom!!

Han är kanske inte världens bästa vallhund, och han visste inte riktigt hur han skulle bete sig, men det visste ju inte matte heller!!*asg*

Men jag blev faktikst grymt sugen på att gå vallkurs med honom!!
Så jag ska nog leta reda på en sådan!!

Men idag blir det stranden!

Kommentarer
Postat av: ia torarp

kör hårt på vallning. Det är jätteroligt och att träna är ju kanon, spår är ju också lite av hans gren. Vi får träffas nån gång och spåra tillsammans!

2009-06-29 @ 20:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0