Advent? Igen??

Känns som att det inte var länge sedan jag plockade fram adventsljusstakarna??
HRmm.
Bara at konstatera att tiden går fort.

Men samtidigt..
Det är grått ute.
Blött.
Avsaknad av solsken.

Det känns inte som första advent..

Ge mig lite snö och jag kanske kan inhämta lite början till julstämning..
Men inte nu...

Hittade följande information om advent:
ADVENT

Lite intressant det där!!!

Jesus sägs vara född på jul varför vi firar jul.

Men enligt vetenskapen är han INTE född då utan snarare på våren...
Hittade lite intressant på Wikipedia agående Jesus.

Intressant!!
Jag hamnade en bra stund framför denna text....


Men nu är det dags att ta tagi det här årets första  advent!
Ska se om jag kan få hem en adventsgran att sätta upp här ute i trädgården.
Det är ju skönt att barnen på så sätt får lite belysning när de väntar på bussen på morgnarna.
Det är ju så mörkt 07:20....

Men nu vänder det snart och blir ljusare igen!!


Kommentarer
Postat av: Åse

Kul att se dig igen. Definitivt under roligare omständigheter! Vilken go liten kille du har. Mycket bakom pannbenet helt klart. Verkar vara en mysig klass överhuvudtaget tycker jag. Go fröken också. kram kram

2009-11-30 @ 10:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0