Klädstorlekarnas förbannelse??

Storlekar är ett jädra mysterium.....
Klädstorlekar alltså...

Storlekarna är konstiga.
Kläderna är konstiga.
Även om man tar en större storlek, låt oss säga storlek 44 i överdel. Tröja, skjorta etc.
Då kan jag ofta inte ha den i alla fall eftersom den är så smal över armarna..

Jag ser mig inte som så JÄTTESTOR. Men uppenbarligen så är jag det enligt klädtillverkarna...

Jag undrar ju hur folk är konstruerade om de kan ha detta..

Spinkiga armar men större på resten av kroppen eller??

Och VARFÖR, VARFÖR blir tröjorna så förbaskat korta? De liksom kryper upp längs fluffet och placerar sig så man visar mest hela magen. Typ...
Grrrrrrrrrr..........


En annan sak som jag funderar över är detta med träning.
Jag då som har fluff.
Mycket fluff.
Om jag nu hade haft en frisk fot så hade jag mer än gärna tränat.
Jag gillar det och mår bra av det!!

Men fluffet kring magen t ex, det hoppar ju.
Gärna i otakt med resten av kroppen.

Det är väldigt obekvämt.
Vad kan man då göra för att motverka detta fluff-hopp??

Man skulle behöva något som liksom sitter åt och håller fluffet medans man tränar.
Men vad gör man då?


Det finns ju alternativ att t ex träna iklädd baddräkt under träningskläderna!!
Det är faktiskt riktigt behagligt!!
Men det är ju inte det optimala kanske..
Det där tänker jag klura vidare på.
Det är ju snart (förhoppningsvis) dags för den här svensken att börja träna igen!!



Idag ska jag faktiskt försöka få tag i operationsplanerande sjuksköterska på Ortopeden....
Se hur det ser ut...


Men nu, dags att ta tag i den här dagen..

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahahh..... har läst din sida idag och det är helt sjukt vad jag har skrattat!!!!!

Mie du kan konsten att föra dej med sådana ord som stämmer direkt på en annan.

Hopp-fluff!!!! ska tänka på det nästa gång jag skuttar omkring på träningen!!! hahahahahaah

2009-10-19 @ 15:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0