Svininfluensa, magsjuka??

Svininfluensan har ju onekligen orsakat en enorm hysteri i detta land.
Jag tar detta med ro.
Någon som kommer ihåg Fågelinfluensan?
SARS?
Galna Kosjukan?

Då jag arbetar som personlig assistent och har med fysiskt handikappade personer att göra, så är det av största vikt att jag gör allt som jag kan för att INTE smitta ner min brukare med någon sjukdom.

Vi har fått frågan om vi vill ha vaccination mot Svininfluensan.
Jag vet inte riktigt faktiskt.
Förvisso har jag tackat ja till vaccinationen, men jag känner mig ändå tveksam.

Det är ju inget beprövat vaccin.
Vad är det för biverkningar?

Ingen som vet.....

Men så tänker jag även på detta faktum att så många använder sig av handsprit/Handdesinfektion.
Handspriten tog slut på apoteken.

Innebär detta att folk har blivit mer noggranna med sin handhygien?
Det vore ju kanonbra!!

Och det borde ju leda till att vi inte får Vinterkräksjukan i år??
Eller??

Vi får se vad som händer!!!

Nu är det dags att ta tag i dagen idag..

Kommentarer
Postat av: Åse

... for förbi i racerfart igår och ser hur bygget framskrider =)

2009-09-28 @ 11:02:09
Postat av: Anonym

bra tankegång där... sätter onekligen igång de små cellerna längst upp i skallen:)

2009-09-29 @ 06:55:13
Postat av: Jenny

Men precis. Äntligen kanske folk inser att det är handhygien som är det enda som stoppar vks...gah...har vi tur, kanske det iaf minskas drastiskt ute i samhället! (finns ju garanterat nötter bland svenska folket som fortfarande inte bryr sig)

2009-09-29 @ 08:11:32
URL: http://barajag-jenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0