AJ!

Jag gillar snön.

Verkligen!!!
Det är ljust och vackert och hundarna springer omkring i snön och leker.

MEN!
Min fot som är under läkning efter operationen mår inte så himla väl av att halkas omkring i detta väglag...

Små små halkningar som lätt drar fotens ledband hit och dit.. Det stramar i ärret, värker i skinnet...

Jag går omkring och småsvär för mig själv.

Halkar till och vrålar rakt ut!

Kan inte hejda mig.

Det skär av smärta.

Önskar att det gick över snabbt som sjutton...

Känner tidspressen.

Snart är det faktiskt maj!

Och då ska den här svensken springa vårruset!!


Tittar ut genom fönstret och konstaterar att Kung Bore förmodligen fått absolut fnatt.

Nu snöar det igen...

Men om vi gemensamt tar och intalar oss attt VÅREN KOMMER SNART!!! så kanske den kommer snabbare?


Nu ska jag ta ett snack med Kung Bore och be honom ta semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0