Energi

Det är något man verkligen behöver.

Men hur hämtar Du din energi?

Jag försöker att hitta min inre energi, men även den måste fyllas på.
Min energitankmätare säger att det är dags att fylla på.

Mina små turer i skogen med häst är utmärkta tillfällen att tanka på ny energi!!

Olika människor har olika sätt att fylla på med ny energi.
Promenader, baka, städa, skrika, måla...

Men så finns det ju de som liksom MÅSTE ta andras energi då de inte tror att de  kan hitta sin egen energi.
Energitjyvar.
De liksom parasiterar på andra och suger ur dem deras energi.

Och råkar man ut för en energitjyv så märker man det oftast inte direkt.

Men hur är det då med de människor som "måste" stjäla andras energi för att må bra?
Vet de själva om att de tar andras energi?
Jag har märkt, att många av dessa energitjyvar har ett stort behov av att framhäva andra människors mindre bra sidor för att få sig själva att framstå i bättre dager.

De måste liksom hitta saker med andra människor som de anser att de är MYCKET bättre på.
De verkar må bra av det.
I alla fall vad de tror.


Inte roligt.

Men  jag tror att det är vanligare än man tror.

Det finns ju de som arbetar med att ta fram andra människors negativa sidor för att arbeta med dem. Men de har ju då ett syfte med detta.
Att få den personen att arbeta med sina negativa sidor som ett steg i sin personliga utveckling.

Men det känns inte som samma sam som energivampyrism/energitjyv.
En energitjyv i mina ögon, är en person som har ett behov av att framställa andra människor i en sämre dager för att få sig själva att framstå som väldigt duktiga och viktiga personer.

Det går ett tag, men vad händer när människorna i omgivningen "kommer på" dem?

Då måste de ju då försöka rädda sig själva och situationen.
Skrämmande, men jag har sett det alldeles för många gånger.


Men nu lämnar vi energivampyrer/energitjyvar och vandrar ut i lördagen!
Först vika tvätt!!

Kommentarer
Postat av: Tanten

Det som är RIKTIGT jobbigt är att du kan hitta dem där du allra minst anar det, inom familjen tex. Energitjuvar skall man undvika så gott det går, de är LIVSFARLIGA (åtminstone för mig, kan INTE med dem), men HUR undviker man en familjemedlem som parasiterar? Svår fråga...

2010-03-06 @ 02:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0