Dagens rubriker??

Skjuta vargar har det ju debatterats friskt om senaste dagarna..
Regeringen har bestämt att det får finnas 210 vargar i Sverige.

Så det blev skyddsjakt på varg.
Och ett hejdundrande hallå när det blev jakt.

Men jag undrar fortfarande när jakten på pedofiler släpps fri??
Vad skjuter man dem med?

Ja, det får bli nästa fråga!
Spikklubba kanske??


Ulf Ohlson (reserverar mig för stavfel på hans namn..) har tagit sitt liv.

Jaha, resonerar den här svensken och konstataerar krasst att det var väl bra??
Men det som irriterar mig är att han skrev och publicerade sitt avskedsbrev på sin blogg??

Har intagna på rättspsyk tillgång till internet och datorer?

Nu tror jag att jag kreverar!!
Jag har en ganska hemsk syn på fängelser.
Jag anser att har man begått allvarliga brott ska man straffas.

Det daltas alldeles för mycket med intagna fångar i det här landet.
För att inte tala om hur larviga straff som delas ut!!

HAn som mördade sin fd sambo Frida med en slaktmask. Han fick 14 års fängelse. Han är således fri när han blir 51.
Men Fridas barn är faktiskt fortfarande moderlösa!!

Den 26 februari 1993 exploderade en lastbil fylld med sprängmedel i det underjordiska garaget under WTC:s norra torn, utplacerad av islamistiska terrorister. Explosionen var beräknad till att ha fått det ena tornet att rasa över det andra, men terroristerna kände inte till exakt hur hårt tornen satt fast i grunden. Smällen åstadkom ett hål på 30 meter genom fyra våningar av betong. Sex människor dödades och tusentals skadades i detta attentat. Sex personer dömdes 1997 och 1998 till fängelse i 124 år var.

Det är hyfsat länge det!!

Fångarna har det ju så illa i Sverige så de måste strejka lite ibland.
Usch då!!
Stackars dem!!

Stäng in dem och kasta bort nyckeln.
Rehabilitering av fångar?
Nej, sorry, jag köper inte det.

Försök att få knas på ungdomar på glid så att de inte kommer in i den kriminella banan.
Men inget jäkla daltande, det hjälper ingen.


Och gamla farbröder som klappar till små snorvalpar, det är inte heller något bra.

Klappa till den gamla farbrorn! Japp.
Lär gamla farbröder att veta hut!!!


Men nu ska den här svensken sätta sig och fundera ut hur nästa Bloggtävling ska utformas!!!

Kommentarer
Postat av: Tanten



SUCK, ja inte är jag svensk inte, men jag håller med dig!!! Det daltas o daltas, man (JAG) blir GALEN!!!

Har kommit på att det inte är någon idé att spara i fonder o allt vad man kan spara i, nä, istället tänker jag begå något brott (det får bli ekonomiskt, typ) och sedan se till att hamna i fängelse när jag blir 60+. Tänk vad bra det vore, mat, husrum och egen dator och allt vad man annars kan önska sig... Behöver inte tänka på att skotta snö, kan strunta i att elen kostar multum o inte fundera ut vad jag skall göra för middag eller störa mig på dåliga hårdagar. Jag kan promenera, sitta i min cell och läsa, kanske gå en kurs osv... FAN, jag skall bannemig bli kriminell...!!!

2010-01-11 @ 04:04:39
Postat av: ia torarp

håller helt med du!!!!

ska det vara straff ska det kännas, såg på teve för ett tag sen... handlade om en kille som skulle råna två killar på en gata, han drog fram sin kniv och stack ner den ena killen allvarligt med flera knivhugg och den andra killen lät han bli, fråga mej så är detta rent mordförsök och straffet ska då vara hårt, men tingsrätten tyckte annorlunda!!!! han dömdes till grov misshandel, trots att killen han stack ner kommer få livhotande skador efter detta överfall!!!!

hur f**n kan man ge ett sånt milt straff när man nästan har ihjäl någon, det övergår mitt förstånd!!!!

2010-01-11 @ 06:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0