Skyddsjakt??

Ett märkligt ord egentligen..
Dess betydelse, enligt Wikipedia.org:

Jakt för att förebygga skador av vilt kallas skyddsjakt. Under skyddsjakt får även djur som är fridlysta, eller djur för vilka jakttiden inte är inne jagas, om de förutsättningar som anges i lagstiftningen är uppfyllda. Några exempel från Sverige:

Naturvårdverket eller länsstyrelserna kan besluta om skyddsjakt om viltbeståndets storlek innebär att det finns påtagliga risker för trafikolyckor eller viltskador.

Den som har jakträtt får (utan beslut enligt ovan) bedriva skyddsjakt på vissa djurarter som anges i Jaktförordningen när det är nödvändigt för att förebygga skador. För flera arter är sådan skyddsjakt endast tillåten en del av året. För andra arter, till exempel råttor och vildkanin samt vissa måsfåglar vid flygplatser är skyddsjakt tillåten hela året. Också den som har gård, trädgård eller handelsträdgård men saknar jakträtt får bedriva skyddsjakt.

Om något av rovdjuren björn, varg, järv eller lo angriper ett tamdjur (eller om det finns skälig anledning att befara ett sådant angrepp) får tamdjurets ägare eller vårdare döda rovdjuret under vissa förutsättningar, bland annat att det inte räcker att skrämma bort rovdjuret.

 

 

 

 

Det som jag nu efterlyser är jakt på Pedofil.

En jakt som borde pågå året runt. Och då det handlar om att skydda skador av vilt, borde det ju då bli skyddsjakt..

Jag är aningens mordisk idag känner jag, men varför mjäka?

 

Vad ska vi mer ha skyddsjakt på??

Våldtäktsmän (och kvinnor), zoofilister, knarklangare..

Väldans vad jobb jägarna skulle ha!!

Men nu är det dags att ta tag i dagens skyddsjakt i mitt hem. Jakten på tvätten..  Ha en trevlig måndag!!


Kommentarer
Postat av: ia torarp

tvätten ja.....

den kommer man aldrig att sluta jaga... det blir bara mer och mer skulle lätt behövas skyddsjakt på dom...

2010-01-04 @ 10:32:02
Postat av: Tanten



Jag föreslår skyddsjakt på DAMMRÅTTOR!!!

Kan ingen snäll människa komma hem till mig och göra slut på dem en gång för alla?!? SNÄLLA...

2010-01-04 @ 12:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0