Piren i Jönköping

har en drös med restauranger.
Igår skulle vi ut på lite After Work med nya arbetslaget.

Bord bokades redan för en vecka sedan, så vi möttes upp på restaurang Aqua på Piren i Jönköping.

Vilken trevlig personal!!! Man blir så glad av ett trevligt bemötande!!
Ölen var god, och maten var KANON!

Måste säga att jag var lite skeptisk till menyn till en början.
Det var så få rätter!
Men det är ju i och för sig bra, för det ska ju inte vara en meny med femtielva rätter som ingen ändå beställer.

Jag funderade länge och väl.
Jag är en kräsen person.....
Jag gillar inte sån där krusidullmat....

Vanlig mat.
Vanlig portion.
Till en alldeles vanlig svensk virrpanna.

Jag bestämde mig till slut.

Grillad lammytterfilé.
Chevrépotatis.
Blåbärssås.


WHAT?
Kliade mig i huvudet. Chevrépotatis?
Ja, ja, det märker vi vad det är.
Huvudsaken är att det är gott!


Men SERIÖST, BLÅBÄRSSÅS???

Huh?

Men jag skojar inte med er att det var suveränt gott!!!

Smakerna fann varandra på ett underligt sätt och det var riktigt gott!!!
Efterrätt blev det också.

Vaniljglass med färska bär och vispad grädde.
Grädden gick fetbort. Jag gillar inte grädde.

Men vaniljglass är jag svag för!
Och färska bär funkar ju i alla lägen!

Frysta tinade bär var det i och för sig, men ok, det var gott i alla fall!!

Det var mat värd sina pengar och jag går gärna tillbaka till den restaurangen!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0