Torsdag

Med denna synnerligen uttömmande rubrik så rapporterar jag om mina bravader idag!!

Frukost, och sen kaffe hos Camilla eftersom mitt kaffe var slut...

For till Rakethästen och fann att stalldrängen redan varit framme!!!;-)
Plockade in henne och borstade av en VÄLDIGT lerig häst!!!
Hon hade omsorgsfullt rullat sig i det skitigaste lerhålet i hagen...
Detta ser man inte på min häst förrän man tittar nära.....

Hahaha!!
Men det gick finemang att få henne ren, och så på med sadel och träns och så knatade jag upp med henne till paddocken.

Fick hjälp av A att hålla i Rakethästen medans jag kravlade mig upp.

Fröken Raket kunde inte alls begripa varför i hela fridens namn skulle vi gå där innanför staketet??
Hela travarhjärnan sjöd av aktivitet och det riktigt hördes hur hon funderade över detta ...

Men hon var riktigt duktig i vänster varv!!
Sökte sig neråt och jobbade som sjutton!!
SÅ kom vi då till  höger varv.
Som en stelopererad kamel skulle jag beskriva henne där!!!

Typ.
Det varvet var inte bra.
Men då vet jag vad jag ska jobba mera med!!
Men den hästen har potential!

Jisses vilken oslipad diamant!!!

Efter att ha jobbat en stund i paddocken så blev vi utsläppta och red en runda i skogen.
UNDERBART!!!!

Varmt ute, lugnet i skogen och en häst med öronen framåt  och en otrolig vilja att vara till lags!!

Hem och tog en snabb lunch (en Smoothie från Naturdiet) och så sele och koppel på gammelhunden och så ut.
7,7 km har jag presterat nu!
Känner mig otroligt duktig!!
Nu ska jag och barnen åka till Ridskolan för att titta lite och sen in till stan för att handla.


Ha en bra dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0