En leopards bekännelser...

Jag är en leopard.
Fläckig.
Dock inte lika smidig... Det får jag väl erkänna...

Jag rör mej nog snarare likt ett rostigt kylskåp..
Hrmmm.....
Men en positiv nyhet är att jag inte har ont i ryggen i alla fal!!!
Man får ju vara glad åt det lilla ibland!!!  *ler*

Min fläckar tycks ha förökat sej i en lavinartad hastighet.
Jag pratar om min psoriasis.

När jag slutade röka för 10 veckor sedan, så lugnade sej min psoriasis.
Jag blev jätteglad!
Skönt tänkte jag, då kanske det lugnar sej ännu mer..
Ack vad jag bedrog mej!

Min psoriasis sprider sej som fan...
Fläckarna på knäna har ju iofs lugnat sej, och har inte varit så här bra på flera år!!
Händerna ser också lite bättre ut..

Men resten av kroppen får fler och fler...

Hårbotten har fått sej en släng också..

Men jag blir ju värre i min psoriasis när jag har nån infektion eller så i kroppen..
Uppenbarligen har jag det nu..
Jag har varit förkyld mer eller mindre ända sen jag slutade röka!!
Och jag har aldrig frusit så mycket som sen jag slutade röka!!



Lite udda....

Men, men...
Det går nog över..




Hoppas jag...











Skulle behöva lite sol.









Och salta bad...........











Ehhhhhhhhhhh...............

Lite ont om det i Väderbeg.

I alla fall nu...








Så den här ganska osmidiga leoparden ska ta och klä på sej och fara ut till huset.
Ska ta en promenad med stavarna, och se om jag ska göra nån nytta ett par timmar..

Sen är det dags att fara hem och sova..
Ska jobba inatt..


Tjopp.

Kommentarer
Postat av: Prosit

Kram till en Leopard från en annan. Ser oxå ut värre än någonsin nu med psoriasisen. Hårbotten, ögonbrynen, ena ögonlocket, på kinden, händerna, rumpa, mage o benen. O så knän o armbågar förstås...

kram!!

2007-12-26 @ 15:16:05
URL: http://prosit.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

...kroppen rensar ut alla gifter och allt annat onyttigt som rökningen bidrar med. Håll ut några veckor till, allt vänder - det lovar jag :).

Euhm. Man skulle kanske sluta röka? *vissla*

Kram!!

2007-12-27 @ 12:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0