Irritation...( Kopierat från min andra blogg...)

Irritation..

lö, 23 aug 2008, 18:02

Satt just och gick igenom FAQfrågor till "motionsexperten"..

Jag blev så arg så det bara är inte klokt!!
Vederbörande har skrivit att NÄR MAN RIDER SITTER MAN STILLA..

Vederbörande tycks aldrig ha ridit ett ordentligt pass, det märker jag...
Det var bland de mest korkade uttalanden jag hört..
Faktum är, att ridning är en MYCKET bra träningsform!!

1. Man rör sig faktiskt HELA tiden!!
2.Att borsta och rykta hästen får igång HELA ens kropp , faktiskt som en sorts uppvärmning!!
2.Man tränar balans.
3.Man tränar muskelkorsetten runt mage och rygg.
4.Rider man i skogen får man allt som oftast ducka för grenar etc, vilket gör att man rör på sig i sadeln.
5.Ett dressyrpass på ridbana för instruktör (som vet vad den gör) är bland de grymmaste fyspassen som finns!!

Visst, man kan så att säga "åka häst", dvs sitta på röven på hästen och larva runt, men det gör inte jag!!
Jag RIDER!!

Och det gjorde jag senast idag!!
Dessutom vill jag meddela att umgås med hästar ger så oerhört mycket!!
En gränslös kärlek, med ömsesidig tillit.
Underbart.

Känslan när jag och hästen galopperar fram genom skogen!!
En frihetskänsla!!

Det finns mycket jag skulle kunna prata om detta ämne, men det kan vi ta en annan dag!!

Trevlig lördag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0