Röka? Eller inte röka??

Ja, det är frågan..
Egentligen är det ingen fråga.
Eller??

Vi vet ju hur farligt det är att röka.
Eller hur?

Satt precis och läste en artikel i aftonbladet om rökning.
Förbluffande att det fortfarande är så vanligt med rökning..

Faktiskt.
Jag var inte gammal när jag rökte första gången.
Inget jag är stolt över...
Men ett faktum.

Så varför började jag röka?
Bra fråga.
Jag vet faktiskt inte.
Men jag antar att jag själv i alla fall trodde att jag såg cool ut....

Det är nog det som driver de flesta som börjar röka..
Skulle jag tro..
Och grupptryck.

Man vill ju inte vara mesen i sammanhanget.
Man vill vara den där häftiga, som de andra ser upp till..
Man ser ju liksom vuxen och världsvan ut med ciggen i handen..

Cancer.
KOL.
Lungödem.

Många hemska sjukdomar.
Och fy fan vad det luktar illa.......


Jag är ingen präktig person.
Jag har rökt.
Och jag har slutat!!

Slutade i oktober 2007.
Och har inte haft återfall!
Inte än i alla fall!!   Jag hoppas verkligen att jag inte får det heller .

Men hur ska man komma tillrätta med problemet med att så många ungdomar börjar röka?
Önskar att jag hade det ultimata svaret..

Men jag kommer att finnas som ett stöd för alla som väljer att sluta!!
För de tär ju så, att även om man vill sluta röka är det ingen dans på rosor.

Det är en kamp.
Och det är en lång och jobbig kamp.
Men det är värt det!

Varenda stund av kamp.
För jag är fri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0