Tisdagsfunderingar...

Igår blev jag glad.
Ett telefonsamtal från chefen som frågade hur jag mådde.
Mycket uppskattat kan jag säga!

I övrigt funderar jag mycket idag.
ÖVer situationen i Israel/Gaza.
När fan ska dom ge sig??

Det är så fruktansvärt med denna situation, men det är ju en strid som har hållit på så länge!!
Lägg av säger jag!!

Jag orkar inte bry mig om alla dessa stridigheter över jorden..'
Jag kan inte göra ett smack åt dom.
Så jag tror att jag ägnar min ork åt saker på hemmaplan istället.

Eller är man en dålig människa då?

Och vem är det som avgör det egentligen??

Det kan man undra över...
Vem är det som drar måtten över hur man "ska vara" eller "Inte ska vara"?

Hur man ska tänka, hur man ska reagera?
Vem är det som sätter måtten för hur en människa ska vara?

Jag säger ifrån om det är något tokigt.
Jag är en ytterst "vanlig" människa.

Bufflig?
Jag?

Nja....
Det tror jag inte.
Inte egentligen.
Det är inte många som känner mej för den jag egentligen är...

Jag funderar vidare denna kväll..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0