Godisersättning!!!

Jag är en godisgris av stora mått.
Godis är ju så gott!!


Men hur gör man om man är grymt sugen på nåt?
Jo, då äter man knäckebröd...
Hemmagjort knäckebröd!!!

Då jag inte hittar kamerasladden får det bli utan bild...



Knäckebröd med frön!


2 dl majsmjöl
1 dl rostade solroskärnor
1 dl sesamfrön
0,5 dl linfrön
0,5 dl rapsolja
0,5 tsk salt
2 dl kokande vatten


Allt blandas ihop och plattas ut tunt (t ex med en stekspade) på en långpanna.
Strö över flingsalt, skåra (för att de ska bli lite lättare att dela brödet när det är gräddat!!).

Gräddas i ugnen i 150 grader i ca 65 minuter.


Detta är ett supergott alternativ att tugga på istället för godis!!!

Kommentarer
Postat av: Tanten



GUD vad SKUMT!!!

Vi var bortbjudna i fredag och fick ett knäckebröd (till kallskuret, fruktt, ost mm)som alla tyckte om, men verdinnan som är av den "knepiga sorten" ville INTE dela med sig av receptet!!! Dock flinade hon och sade att det innehåller RAPSOLJA, kul... Då vet jag ju PRECIS hur jag skall göra!!! GRRrrr.

Fredag hann jag inte kolla din blogg, lördag satt jag på akuten med förmodad lekemedelsallergi av den värre sorten, och NU mitt i natten (söndag) kollar jag och DU HAR RECEPT PÅ KNÄCKEBRÖD!!! Det vi fick innehöll sesamfrön och lite andra frön, DET såg jag, det var tunnt och ljust gult/bege... Det MÅSTE vara det jag fick, eller? HA!!! NI skall kärringen bli paff när jag serverar det framigenom...

TACK snälla du, du har räddat mig från ett STORT iritationsmoment!!! :-) Hehe.

Kraaam...

2010-05-16 @ 01:02:22
Postat av: Tanten



Haha, stavar/skriver som en....KRATTA? Nåja, det har varit en MYCKEt lång dag, jag har ONT och nu får det vara så som det är... Jag bjuder på det, är man norsk så är man!!!

Klem

2010-05-16 @ 01:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0