SKRYTVARNING!!!!



Jag har en häst som är så duktig!!!
Igår bestämde jag mig för att tömköra henne.
Det är ju bekant med sele och hon tittade på mig och undrade verkligen av hela sin varelse vad fasen jag skulle göra... Hahaha!!

Hon blev lite skeptisk när hon såg selen och trodde nog att hon skulle springa fort igen nu när jag sagt till henne att hon MÅSTE lära sig att gå sakta!!
Hahaha!! :12: Hon rynkade pannan och såg YTTERST fundersam ut!!

Sele på.
Men ingen vagn?
Ehhh... Matte? Vad menar du nu??


Häst ser VÄLDIGT skeptisk ut.

Matte skrattar och säger , nej Raketen, vi ska tömköra i paddocken där det är mjukt för fötterna!


Ehhh....
Raketen är skeptisk.

In i paddocken.

Okeeeeeeeeeeeeeeeeeeej.... Säger Raketen....

Vi jobbade på en stund.
Hon fick skritta (hemska matte, det är ju MYCKET lättare att springa!!)
och sakta men säkert hajade Raketen vad matte sysslade med!!!

WOHOO!!!

Är jag duktig nu matte??



Du är sååååååååååååååååååååååå duktig!!

Har sällan skådat en så samarbetsvillig häst som är på god väg att slå knut på sig själv i önskan att göra rätt!!


hjärta1
Hon jobbade så duktigt.
Söker sig framåt, söker sig nedåt.
Gick förvisso väldigt mycket bakom lod, men hon försöker och jag ser det som huvudsaken!

Är man travhäst så ska ju skallen vara uppe bland stjärnor och planeter, så detta är verkligen ett steg i rätt riktning!!


Hon jobbade kanonbra i båda varven, fastän höger varv är skitsvårt för henne!!

Men vilket råmaterial jag har att arbeta med!!
Vilken oslipad diamant!!!

LYCKA!!!!

Om ett par månader har hon säkert lite mera rätt muskler i rygg och rumpa så att hon orkar bära sig och mig!!!

Detta kommer bli kanon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0