Regnig måndag...

Regnar gör det, men det är ganska ok faktiskt...

Har precis kommit hem från stallet..
Red Pino i paddocken en sväng, och jobbade mycket i skritt, vilket herrn inte alls tyckte var kul....*skrattar*
Det ska ju gå fort ju!!
Full galopp genom skog och mark, över stock och sten!!
Springa ikapp är ju kul ju!!


Tycker han ja....*morrar*
Jag är för gammal för sånt ju!!

Han fick fundera mkt, och jag gjorde en massa små kluriga (för honom iaf!!*fnittrar*) övningar som han var tvungen att tänka till för!!
Halvhalter t ex...Det är nåt som han inte är van vid!!

Jag har nu introducerat honom ordentligt i suckandets halvhalter!!*skratta*
Han undrade mest om jag hade problem med andningen tror jag, men han lyssnade iaf!!

Red med gamla dressyrsadeln, men med en rejäl pad under...
Jag är inte förtjist i den, och det är inte Pino heller, men det funkar ...

Ska testa islandssadel på honom...
Ska se vad han tycker om det......

Men hur eller hur så kom veterinären ut..
Han har nu diagnosen allergisk  bronkit...7
Men nu ska han få medicin!
Hoppas att det ger resultat!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0