Bläblädubbelblä!!

Jobbat inatt..
Det var inget bra drag av mig...

Var inte riktigt tillräckligt frisk för det...

Hela natten har jag hostat som sjutton... Mått som en räv...
Ringde bemanningsenheten och sjukskrev mig...
Ringde vårdcentralen och lyckades få en tid idag!!!

Tämligen chockerande då man uppenbarligen måste vara död, dödare eller dödast alternativt ha någon annan bra ursäkt varför man ämnar uppsöka denna instans..

Vanlig förkylning räknas nämligen inte.
Nä, ta en alvedon och lite nässpray så ska du se att det går över...

Men se den här smålänningen går inte med på att bli hunsad av vårdcentralens nonchalanta kärringar!!!

Men allvarligt, man ringer väl till dessa instanser för att man är sjuk??
Och för att man eventuellt behöver lite hjälp att må bättre..

En något naiv tanke kanske.

En utopi??
Nä, jag hoppas verkligen inte det!!
Jag vill kunna känna mej trygg i att kunna ringa vårdcentralen när jag är sjuk eller behöver deras hj'lp.

Jag fortsätter att vara en gnällkärring som KRÄVER vård när jag behöver det!!

Stampa ner foten!!
Nöj er inte med ett nonchalant svar!!

Nåväl..
Idag fick jag träffa en alldeles jättetrevlig underläkare vid namn Karl!!

Han kommer att bli en superduktig läkare!!

Trevlig, tillmötesgående och lyssnade!!

Han tog sig tid.
Han var inte stressad!!

Hoppas verkligen att han får vara kvar där på Vårdcentralen i Gränna!!

En stor bukett blommor till dej !!

Nä, dags för ännu en kopp thé i självömkansträsket...

Ont i örat... Ont i halsen.. Snorig... Ont i musklerna...Hostar..

Tjopp på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0