Gustav Adolf!

Idag är det 6 november.

Gustav II Adolf eller Gustav Adolf den store (äldre stavning: Gustaf II Adolph, latin: Gustavus Adolphus), född 9 december 1594, död (stupad) i Lützen 6 november 1632, var Sveriges regent 1611–32. Han anses vara en av världshistoriens främsta fältherrar. Han var son till Karl IX och Kristina av Holstein-Gottorp, far till drottning Kristina. Gift i november 1620 med Maria Eleonora av Brandenburg.


(Hämtat från Wikipedia)

Idag är det även min broders födelsedag!!  GRATTIS brorsan!!


NU hävdar han i och för sig att Gustav Adolf-bakelserna är menade till honom, men tji på honom!!!

Han är lite knäpp min bror, men trevlig!!
Kanske ska annonsera ut honom på Blocket??

Trevlig ungkarl 43 år , säljes till högstbjudande??


Ska fundera vidare på det där!!


Dagen idag börjar jag med att fara till stallet!

Och det ska jag göra typ NU!!

Dags att byta om!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0