Att leva som man lär

Det är en konst.
Jag gör det uppenbarligen inte..

Det finns energivampyrer av olika slag.
En del vet inte om att de har sådana i sin närhet..
Andra upptäcker att de har det..

Jag gjorde det.
Uppräckte det menar jag.
Det var en vän i söder som gjorde mig uppmärksam på att jag hade det..
Jag såg det inte själv..

Nu har jag dessvärre ingen kontakt med den vännen längre av andra anledningar, men jag bär med mig vetskapen om att man inte ska ta alla för de vänner de kanske utger sig för att vara.
Inte alltid av ondo faktiskt!!!

HUr som helst..

Dagens ämne handlar om att leva som man lär.
Lyssnar vi ut i universum efter dagens kloka ord?
Knappast.

Vad lyssnar vi på?
Varför gör vi som vi gör?

Vad är det som styr våra tankar och handlingar?


Jag borde verkligen leva som jag lär ut till andra.
Faktiskt..

MEn jag försöker hela tiden att frälsa världen.
Att rädda allt och alla från allt ont...

Och jag får käftsmäll på käftsmäll..

BINGO!!

Vad lär vi oss??
Vad lär JAG mig ??

Inte ett skit.
Jag fortsätter att försöka.
Och jag stångar mig blodig.

Nu ska jag gå ut till spegeln i hallen och skälla ut mig själv efter noter så att jag skärper mig.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är så himla lätt att tala om för andra hur de bör göra, men att vara lika objektiv när det kommer till sig själv är alltid mycket svårare.



Här är en till som borde lyssna på sina egna råd.

2008-10-28 @ 20:24:17
URL: http://sequence.se
Postat av: Jenny

Japp, det bör ni...båda två!



Kram på er!

2008-10-31 @ 13:42:44
URL: http://ettmaskrosbarn.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0