Dagen som den är.

Dagen är som den är då den inte blev som den borde??
Eller??

Den blev ganska bra i alla fall!!

Dagen idag har jag ägnat åt funderingar.
Jag läste någonstans ett synnerligen märkligt inlägg/kommentar om en vän.
Att denne vännen skulle vara manipulativ (bland annat, då det förekom en massa annat bullshit).
Men då slog det mig;

Vem fan är inte manipulativ??
ALLA människor är faktiskt det.
Mer eller mindre.
På olika sätt...

Klart att jag är det!
Jag menar, jag vill ju att alla ska tycka som jag, och jag försöker ju få dom att tycka som jag!!
Jag vill att alla ska tycka om mig för den jag är!
Jag kanske kan övertala folk att jag är en jäkla trevlig prick??


Då försöker jag ju manipulera folk till andra åsikter än vad dom kanske har??

Tänk, om alla tyckte som jag, vilken häääääääääärlig värld vi hade då!!*ler*

Men det är klart, det är ju skillnad på manipulativ och manipulativ!!

Man kan ju försöka manipulera folk i negativ mening.

Men jag arbetar HÅRT på att manipulera folk i POSITIV riktning!!

Leva i harmoni.
Det är trevligt.


Att ha kärlek omkring sig.
Det är trevligt.

Varför ljuger människor för varandra?

För att ställa sig själva i bättre dager?

Förmodligen...

Men fungerar det?

Ett litet tag kanske.
Men sanningen kommer ju fram!

Förr eller senare.

Men vad vinner man på det hela??

Vinner man på det?

Och när fullkomligt främmande personer liksom dras med i hela karusellen.
Och det snurrar allt fortare....

POFF!!!!

Jag punkterar den irriterande blåsan i min själ.

Sänder ut kärlek och ljus istället......
För det är den epidemin jag vill starta!!


Klyscha kanske, men ack så sann!!


Kärlek och ljus till er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0