Dagens ord.

När jag gick på lågstadiet så hade vi Veckans ord.
Då hade man ord man skulle lära sig. Och lära sig innebörden av.

Idag vill jag tala om ett allvarligt ord.

TYSTNADSPLIKT!!

Fundera över detta.
Jag har sett och hört de värsta saker.
SOm jag inte ska höra.

Det är inte bra.

Hur hanterar man detta med tystnadsplikt?

Om det händer något på jobbet som jag behöver prata om.

Jag har turen att ha underbara kollegor, i alla fall nästan alla av dom, som jag kan ringa till eller prata med om det uppstår något jobbigt på jobbet.
De har ju samma tystnadsplikt som jag.

Jag har hört skrämmande saker nör jag varit på sjukhus.
Läkare som refererar till patienter som "gnälliga".
"Jobbiga"..


Det är fult tycker jag.

Jag gillar mitt jobb.
Jag trivs med min brukare.
Jag är stolt över att ha förmånen att arbeta som Personlig assistent!!

Men det medför ett stort ansvar.

Jag klarar det.
Tycker det är roligt.


NU ska jag ut i solen!!

Ha en angenäm torsdag!!

Kommentarer
Postat av: ia torarp

riktigt bra skrivet av dej!!!

detaa problemet finns överallt och jag förstår inte hur människor kan med "rent" samvete hålla på och diskutera olika människor till alla och envar när det finns just regler för såna saker. Har dessvärre råkat ut för sånt själv, men hade "turen" att komma på min chef under tiden och rakt på sak fråga hur det kom sig att han inte visste vad tystnadsplikt innebar!!! gissa om han blev lång i fejjan!! sen var han inte lika tjenis med mej som innan!!!

2009-04-23 @ 16:29:39
Postat av: Jenny

Så sant...den som inte håller tystnadsplikten får skylla sig själv. Vi vet hur det ska gå till och kan regler, agerar som man ska.



Fråga de damerna jag träffade på tåget...visslar

2009-04-26 @ 20:32:09
URL: http://ettmaskrosbarn.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0