Att tro

Vi hade väldigt intressanta diskussioner på jobbet idag jag och E-B.

Idag avhandlade vi ämnet TRO.
Vad tror Du på?

Är det viktigt att ha en tro?

Är Tro och Önskan samma sak?
Eller går dom hand i hand?

Jag önskar ibland att det jag tror på ska gå i uppfyllelse.
Vad?
Det är en sak mellan mig och mitt Jag.

Men om det man önskar går i uppfyllelse, vad gör man då?
Skaffar man sig helt enkelt nya önskningar?

Men om det man Tror på går i uppfyllelse, hur gör man då?
Eller om det man Tror på visar sig vara Falskt?
Skaffar man sig en ny Tro då?

Varför måste vi hela tiden veta allting?

Var vi inte lyckligare som ovetande?

Jag tror det.

Sökandet efter kunskap är absolut.
Det finns där.
Hela tiden.
Ju mer jag lär mig desto mer vill jag veta.

Jag har ett sug efter att lära mig nya saker...

Jag ska ta reda på nya saker redan nu..
Men jag funderar vidare om detta med att Tro.


Önskar er en god afton!!

Kommentarer
Postat av: ia torarp

man behöver inte veta allt, men nyfikenheten hjälper oss att komma en bit på vägen.

2009-12-29 @ 10:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0