Dagens ämne:

Vad ska vi tala om idag?

Hrmmm..


Dagens ämne blir.....









TACKSAMHET!!






Idag känner jag mig tacksam att jag inte var på Nobelfesten igår.


Ni som känner mig vet hur oerhört svårt jag har för att sitta stilla så länge, så det var nog bra att jag stannade hemma..

Vidare tror jag inte att jag skulle gilla maten.

De äter ju så länge!!

Och så får man inte rapa vid bordet.
Inga armbågar.
INTE säga att man itne gillar maten,
Eller drycken.

INTE somna vid bordet när man måste sitta inbegripen i ett allvarligt samtal med sin bordsgranne..

Vilket osökt leder in på nästa fråga.
Vem skulle du HELST ha som bordsgranne vid exempelvis Nobelmiddagen?


Jag funderar....

Tja, inte kungen (ursäktar mig lite här). Han verkar tyvärr lite tråkig..

Ingen av resterande kungafamiljen heller..
Carl Bildt skulle jag nog inte klara av att vara allvarlig med..
Statsministern har jag svårt att ta på allvar...

Så vem skulle jag vilja sitta jämte...
Hrmm...

Svårt det där.
Men jag tror att det sklle vara väldigt spännande att sitta jämte Thomas Bodström.
Eller varför inte Nobelpristagaren i Kemi:
Venkatraman Ramakrishnan.

Han verkar vara en sympatisk och trevlig person!!

Det var ju 3 forskare som delade på priset
för forskning om hur DNA-koden omvandlas till liv. Deras upptäcker kring ribosomer har betydelse för utvecklingen av nya mediciner och kan bland annat leda till antibiotika mot sjukhussjukan.


Visst låter det spännande??



Jag tycker det verkar lovande!!!


Barack Obama fick Nobels fredspris...
VAD har han gjort för freden?

I mina ögon inte mycket.
Det finns ju andra menar jag... Som gjort mer!!

Men jag vet inte vem som skulle vara bäst lämpad.

Förutom miug själv då.
Jag tycker mig kämpa för världsfreden varenda dag...
Jag försöker upprätthålla freden  i mitt hem.
Det är värt mycket det!!


Men nu ska jag forsätta min dag!!!!


Ha en trevlig fredag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0