Iskall ridtur!!

Jag motionerar ju emellanåt islandshäst.
Idag så lyckades jag få med mig ägarinnan själv ut på en tur!!!


Underbart!!

Hon har inte ridit på 1,5 år (hur nu det kan komma sig när man har 2 hästar att man inte rider????), men nu var det minsann dags!!
Jag vet ju hur nervös hon var för detta, men det gick suveränt!!!
Kallt som fasen... -8 grader, blåste isande vindar och snöade på alla håll...

Kanske inte det bästa eller roligaste ridvädret, men det är bara att kl' på sig tänkte jag...
Kände mig lite som en michelingubbe med långkalsonger under ridbyxorna, dubbla strumpor, femtielva tröjor.....

Men jädrar vad jag frös om fötterna till slut!!
Men Inger log och var såååååååååååååå nöjd!!

Hon gick omkull med ena hästen för ett par år sedan och har varit lite rädd sedan dess.. Och jag klandrar henne inte!!
Men nu har jag gett mig attan på att hon ska övervinna sin rädsla!!


Nu är det ju då snö och halt, så det var ju brodd-dags..
Vidir skulle få broddar.. Efter slit så funkade det fint, men Brynja hade inga broddhål i sina skor..
ATTANS!!!
Men det är bara att gå riktigt försiktigt så funkar det nog bra, och det gjorde det!!!

Strax över en timmes ridtur bland färska älgspår som gjorde oss lite halvnervösa, men det gick fiiiiiiiiiiint!!!


Ser fram emot nästa tur!!
Men nu ska jag plocka tvätt...

Hej svejs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0