Duktighetskomplex?

Har vi inte det lite till mans så att säga??
Man ska vara så duktig hela tiden...

Man ska klara av allt.
Man ska vara på ett toppenhumör.
Man ska vara gourmetkock.
Man ska ha sitt hem i perfekt ordning.
Hemmet ska också gärna se ut som taget direkt ur en heminredningstidning.

Man ska vara sådär filmstjärnesnygg, smal som en vidja och ha ett perfekt pärlband till tandrad, vitt och konstant leende.
Har man djur ska de också se ut som tagna ur en tidning.

Man ska jobba heltid, ta ordentlig hand om sina barn, sitt hem och vara den där perfekta älskarinnan..

Och så undrar man varför folk går in i väggen??

Inte så konstigt egentligen..
Inte konstigt alls när jag tänker efter.


Men vem är det då som sätter dessa ideal??
Inte är det jag i alla fall...
Det svär jag på!

I min värld är man väldans välkommen även med för många kilon, kort eller lång, mager , tjock, stökig, skränig...

Bara man har ett hjärta.
Det har jag.

Ett varmt sådant.
Visst har jag önskemål..
Om att jag ska gå ner i vikt, men det är endast för min egen skull....
Men jag har ju sisådär 25 kg övervikt..
Enligt BMI-kurvan så är jag precis på gränsen till fetma...
Hrmmmm..

Konstigt...

Visst ser jag en massa onödigt fluff när jag ser mig i spegeln, men jag ser mej inte som fet faktiskt!

Men varför ska vi hela tiden vara så förbaskat duktiga??
Det ska jag fundera lite över när jag dammsuger..
För det ska jag göra..
Har städat tvättstugan så att man i alla fall kan gå in där....

Men jag ska fundera ut en bra lösning med hyllor där inne...

God måndag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0