En början till insikt??

Tankarna snurrar.
Fick en del frågor idag.
Som jag inte kan svara på.

Jobbiga frågor.
Faktiskt.
Jag försökte svara på dem.

Tarotkorten har vidtalats idag.
Blev inte så v'ldans klok där heller.

Jag har massor med frågor.
Tror jag.
Men inte många svar.

Det är ju mycket lättare om nån säger till mig vad jag ska göra.....


Man vet vad man har men inte vad man får.
Det är arbete det handlar om.
Är mitt jobb det som jag ska jobba med?

Eller ska jag egentligen jobba med något helt annat???

Jag funderar.
Jag trivs med mitt jobb.
Men ibland når man liksom fram till ett vägskäl.

Då är det dags att välja.
Ska jag fortsätta i de invanda spåren eller ska jag vara radikal och välja annan väg??

"Men inte kan väl jag......"

"Jag kan inte tillräckligt mycket....."

"Alla andra är mycket bättre än mig....."


Jantelagen?

Japp...

Jag ska fundera.

Öppna ögonen.

Jag har inte ögon i nacken, men jag ska se mig om!!

Men nu är det dags för ett allvarligt samtal med kudden.

Kommentarer
Postat av: ia torarp

Låter som tunga funderingar, hoppas du kommer fram till något svar!!!

Å, du! det är inte helt fel att göra nåt annat i livet än det gamla invanda, då kommer man liksom inte så värst vidare långt!!

2009-07-06 @ 05:47:37
Postat av: Camilla

Vännen!!!!!

Kom ihåg vad du sagt till mig. VÅGA!!!!!

Kramar till dig från mig =)

2009-07-06 @ 08:00:19
Postat av: Åse

Oj! Sitter i samma brydderi själv (kul att du håller på med Tarot förresten =)... så här skulle jag ju kunna säga något vist och fint (garv) men det är ju som att kasta sten i glashus!



... men om du går på magkänslan brukar det inte bli fel. Våga lita på din intuition och det du innerst inne känner är rätt.



sen finns det alltid massa om och men, men att gå emot sig själv får man ändå sota för i slutändan.



Jag instämmer med Camilla ovan... Våga!

2009-07-06 @ 15:42:22
Postat av: Åse

... jobber i Jönköping forfarande. Utåt Ljungarum... ang kommentaren på min blogg alltså... =)

2009-07-08 @ 13:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0