"Bellmanhistorier"

De är populära hos barnen i skolan!!
De var poppis när jag gick i skolan också, och det är lite roligt att de fortsätter.
Men hur kom det sig att det blev just Bellman?

Här kommer en Bellmanhistoria levererad av min snart 10-åriga son:

Det var en Ryss, en Tysk och en Bellman.
Ryssen hade bara spelat fotboll hela sitt liv och det enda han kunde säga var: Det var vi, Det var vi!
Tysken hade jobbat på restaurang hela sitt liv och kunde bara säga: Kniv och gaffel, Kniv och gaffel!!
Bellman hade bara bott hemma hos sin mamma och kunde bara säga: Om jag får för mamma, Om jag får för mamma!!

SÅ kom det en polis som frågade om de sett något vid ett bankrån som precis ägt rum.
Ryssen sa: "Det var vi, Det var vi!!"
 Jaha, sa polisen, vad använde ni för vapen?
Tysken sa: "Kniv och gaffel, kniv och gaffel!"

Då får ni hamna i fängelse sa polisen.

Då sa Bellman:  "Om jag får för mamma, om jag får för mamma!!"



Den ni!!! Hahaha!!

Hur har Ni det med era Bellmanhistorier??

Kommentarer
Postat av: ia torarp

det var längesen man hörde dessa historier!!

2009-05-09 @ 09:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0