Nytt och pirrigt!!

Har idag varit och träffat Mr H.
En trevlig korsning halvblod/Nordis.

MYCKET envis herre som regerar världen med diktatorhand!!!
Tror han.
Hehe....

Det är alltid fascinerande när jag träffar nya hästar.
Att läsa av en häst är inte så lätt som man kan tro!

Det är många känslor och tankar som liksom far in i varandra...
Och det finns inte 2 hästar som reagerar likadant på behandling!

Som med människor!
Mycket intressant.

Och intressant är personligheterna!!

Jag läste en bok för många herrans år sedan; The heavenly horse from the outermost west.

En fascinerande berättelse och en flock vildhästar...
Där kan man läsa om flockmedlemmarnas olika arbetsuppgifter.

Ledarstoet, Ledarhingsten, väktarna, barnvakterna...


Men tillbaka till dagens bravader..

En stunds longering för att se hur Mr H rör sig för att bättre kunna knåpa ihop en bra behandling.

Konstaterade snabbt vart jag ska lägga krutet, och han fick sig en rejäl genomkörare av nacke, rygg och hamstring (muskel på baksidan av hästens "lår").

Mr H var fundersam.....
Hrmmm, undrar vad den där människan håller på med??

Sedan började han gäspa.....
Huvudet sjönk neråt...
Magen kurrade...

Ögonlocken blev tyngre och tyngre...

Jag började fundera på om hans käkar skulle gäspas ur led???


Hihihihihi!!!

Men, spänningar som släpper är bra!!!

När det sedan var dags för Mr H att knata ut i hagen igen böev han lite putt...
Va?
Ut?
I den leran??

Hrmpff!!!



Men han gick med på det och han stod och gäspade i hagen!!!

I morgon ska han få sig lite till!!!

Men nu ska jag ta ett tag med disktrasan i köket!!!

Kommentarer
Postat av: kusin vitamin

Vems är den????

Jag ÄLSKAR nordis/halvblod. Det är en sån underbar kombination. Bor den längt ifrån er? Köp den om du får!

Kram

2009-11-30 @ 21:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0