Hur är vi funtade?

Ibland funderar jag mycket på hur människor fungerar.
Vad är det som styr hur vi reagerar?

Låt mig ge ett exempel:
Jag bemöter alla med ett leende och ett vänligt ord.

Resultat?
De flesta gångerna blir det ett leende tillbaka!

Det är ju ett positivt resultat, eller hur?

Men så finns det ju människor som liksom vägrar att bemöta vänligt tillbaka vad man än gör.
Slösar jag då energi genom att fortsätta le och vara vänlig?

Kanske.
Kanske inte.

Om jag bjuder in någon till mitt hem.
Kom och ät middag och ha trevligt en stund!!

Då förväntar jag ju mig att bli bjuden tillbaka någon gång!!
Men är det inte därför vi bjuder in andra människor till oss??

Varför är vi vänliga mot varandra?
Jag är det för att jag tycker om andra människor.
Jag gillar att ha trevligt tillsammans med andra människor.
Likväl som jag uppskattar att tillbringa tid ensam och allena.

Jag har inget behov av socialt umgänge i den form att ha massor med människor omkring mig.

Men det är trevligt!!

Om jag fortsätter att bjuda in människor till mig.
Men aldrig blir bjuden tillbaka.

Hur förfar man då?
Slutar man att bjuda specifika människor?

Vad är ok att göra?
Är det accepterat att exkludera folk pga beteende?


Jag tycker nog det....

Hrmm...


Jag fortsätter att bjuda in människor jag tycker om.



Jag har nämligen ett litet behov.
Ett behov av att bli accepterad.
'

Jag vill inte försöka göra om mig till någon jag inte är för att folk ska acceptera mig.
Jag är den jag är, men jag kan ju i alla fall inte låta bli att undra om det är så att folk vill att man ska ändra på sig...


Tål att funderas på.

Jag ska snart börja läsa en ny bok.
Av Eckhart Tolle.
Det du C!!!!

Har bara inte kommit dit ännu...

Ha en trevlig tisdag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0