Lycka!!! Och ajsan.....

Precis hemkommen efter ridlektionen.


Nu tänker jag gnälla..



JAG HAR JÄTTEONT!!!!

Ridlektionen gick kanon!!
Jag känner mig dock så dum...
Känns som att jag inte fattar.
Att jag är helt kass!!
Skulle så gärna rida en välskolad häst för att liksom få känna hur det ska kännas...

Typ..
Herr P är kanonduktig och försöker verkligen allt han kan!!
Han slår nästan knut på sig själv i sin iver att vara en till lags!!

Och så kommer vi till det där momentet där min hjärna ska koppla om sladdarna så att informationen ska komma ut till rätt kroppsdelar.

Där blir det liksom fel...

När man tänker på alla moment som ska klaffa för att man ska få fram rätt rörelser så är det hisnande!!

Alla muskelgrupper som ska samarbeta.

Och muskler, det har man många....

Och så ska man mitt i detta behöva bli avbruten bara för att foten bråkar...... 6
Idag har vi jobbat i skritt igen.

Vi har flyttat bogar, hållit oss innanför spåret, flyttat framdelen, flyttat sidvärts....
Sidvärts har vi avancerat till att göra FRAMÅT!!! 12

Skämt åsido.. Men vi har lite problem med våra sidvärtsrörelser eftersom Herr P tycker att "Jag kastar mig snabbt som satan åt sidan så blir jag av med detta!!"


Inte riktigt så jag vill ha det....
Inte Karin heller !!!!Hahaha!!

Karin är en alldeles utomordentligt bra förklarare!!
Hon har ett tålamod utom det begripliga, ett hjärta av guld och söt som socker!!!!! 2

Jag ser så fram emot nästa ridlektion!!

För att inte tala om hur jag ser fram emot att kunna rida utan att foten bråkar....

Men nu är det dags att pallra sig upp och duscha och ta smärtstillande....

Det behöver jag känner jag....


Hej hopp!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

gött att det gick bra, även om fot och rygg inte lever tillsammans med övriga kroppen:)

2009-09-25 @ 06:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0