Solskenssöndag

Vaknar till strålande solsken....
Tystnad i huset..

Första maskinen tvätt är igång och nu sitter jag i soffan och njuter av tystnaden...
Dagens funderingar går till vänner som försvinner av olika anledningar.

Hur kommer det sig?
Jag vet inte.
Jag läste någonstans att vänner kommer in i ens liv av olika anledningar.
Lite olika för vad man just då behöver.

Men jag kan inte se att jag behöver något mer än trevliga människor i mitt liv!

Men hur är det egentligen , detta med vänner.
Har man vänner för att de ska göra nåt åt en?
Eller har man vänner för någoot syfte alls egentligen?

Jag vill ha vänner i mitt liv för att de ska vara just vänner.

En vän som man kan sitta och prata lite med om ditt och datt..
En vän som man kan vräka ur sig till när man är arg.
En vän som man kan bjuda hem på middag och som bjuder igen...
EN vän som man kan fråga saker utan att känna sig dum...

Men jag vill inte påstå att jag har vänner för att de ska göra saker åt mig.
Det skulle inte riktigt kännas ok..

Jag hjälper mer än gärna en vän i nöd.
Absolut!
Men när jag är i nöd, vart är hjälpen då?
När jag ber om hjälp och vännen flyr?

Då är det inte så roligt.
Då tolkar jag det som att vänskapen inte riktigt var det jag trodde att den var.

Det är tråkigt.
Mycket tråkigt.
Men inget att göra något åt.

Men nu ska jag nog ta och göra iordning en kopp kaffe..

Kommentarer
Postat av: ia torarp

låter som en bra ide:)

2010-04-04 @ 11:31:55
Postat av: Tanten

Låter som om du behöver en fika, säj bara NÄR, så bjuder JAG!!!

2010-04-07 @ 00:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0