Citat Lina:

Satt och läste Linas blogg.
En person som har kommit att betyda en hel del för mig trots att vi endast träffats en gång. Men hon har klarsynta tankar och funderingar och hon berör med sina ord!!!

Det var särskilt intressant det jag läste nyss med tanke på mitt blogginlägg igår:


Jag citerar Lina:
Om jag är en glad och högljud individ, kommer jag bli lycklig av att hålla tillbaka och stå i bakgrunden, bara för att det i de sociala nätverk jag valt, inte passar in om jag är mig själv? Skulle det inte falla mer naturligt att umgås med människor som faktiskt uppskattar den individen som är jag, från allra första början, utan massa retuchering och manipulering för att få accepterande?

Det beror så klart på vem man frågar, och i vilket sammanhang man menar.

Alla har vi sidor som vi själva inte mår bra av att ha i slutändan, som irriterar våra vänner, som stör vår omgivning, kanske oss själva. Men vart drar man linjen, vart drar man den där gränsen som säger att detta är inte längre ett personlighetsdrag som man kan acceptera utan något du måste ändra på?




...........................



Har man någonsin rätten att tala om för en individ, hur den får vara och inte vara, och är det alltid upp till en att ändra sig?
Vart har det fina med att kompromissa och anpassa sig efter varandra tagit vägen?

.......................


Sedan en tid tillbaka är jag väldigt labil. Små, små ord får mig att bryta ihop totalt och jag vill så gärna låsa in mig i en bubbla bortom verkligheten där ingenting kan ta i mig. Där det bara är jag, bortom allt som heter ansvar och förpliktelser.Alltid när jag mår så här, så utesluter jag resten av världen. Jag pratar enbart med dem jag måste, allra helst ingen alls.

.........................




KÄRASTE LINA!!!!


Jag blev ytterst berörd av dina ord, därför har jag valt att citera dig här i min blogg.

Det känns som att du sätter pränt på mina tankar...

Jag funderar vidare.

Och inser att vi är nog ganska lika du och jag...


Och jag gillar dig för den du är snygging!!!
Nevertheless så är vi udda du och jag!!!


Kram!!!


Och jag rekommenderar er andra där ute att läsa Linas blogg.


Men nu är det dags för våfflor!!




Kommentarer
Postat av: ia torarp

riktigt bra skrivet av Lina...

ska ta och läsa bloggen tror jag, och alla får vara precis som dom vill det är ju det som är så unikt och skulle människor inte trivas med det så behövs dom inte i ens liv eller>??

2010-01-03 @ 16:28:49
Postat av: Lina

Tack Mie för ditt fina inlägg!



Många kramar!!

2010-01-04 @ 17:03:01
URL: http://urfokus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0