Intala/Övertala

Håller på med ett litet projekt.

Att intala mig själv att jag är bra.
Att jag är precis så som jag ska vara!

Att jag är en unik individ.
Att jag KAN!!

Att jag är snygg.
Att jag duger precis som jag är!

Det är inte lätt.
För kritiska ögon granskar mig i spegeln.
Men vem har satt måtten?
Vem har bestämt vad som är fult?
Vad som är vackert?

Vem har någonsin sagt till mig att Du är tjock?

Jag.

Om man jämför med "alla andra".

Men alla andra som liksom jag har för mycket "fluff", som är sådär vansinnigt vackra och har snygga kläder och ser oförskämt bra ut?
Hur tänker de?

Hur går deras tankar?

Förmodligen som mina.
Det är väl inte direkt något som man frågar:
"Jo, jag har tänkt på en sak. Du som är fluffig som jag, hur går dina funderingar? Hur ställer du dig till omvärldens ideal på hur man ska se ut? Hur tänker du när du går och köper kläder? Blir du också ledsen när storlekarna är för små?"


Nej, jag frågar inte sånt.
Jag konstaterar mest att jag är nog udda och muppig som inte hittar snygga kläder.
Eller, snygga kläder hittar jag, men inte i presenningstorlek..


Men nu ska jag fortsätta att intala mig själv att jag är fullkomligt bedårande!!!

Ha en bra dag!!

Kommentarer
Postat av: ia torarp

tycker jag du gör rätt i!!!

tänk vad många människor som går runt i precis samma tankar som du, men ändå vare sig man är eller inte är "fluffig!!"

2010-01-14 @ 14:56:00
Postat av: Sofi

Men bruttan!! Varför bry sig om andra?

Jag gillar dig just som du är. Varför just "fluffig"

Pözz

2010-01-14 @ 18:13:03
Postat av: Tanten





FNISS

Du är bara FÖR go!!! Trösta dig med (det gör JAG) att lite extra "fluff" på rumpan SKYDDAR oss mot en massa annat i sjukdomsväg!!



Men jag fattar vad du menar, när "fluffet" lägger sig som ett våtvarmt omslag på hjärnan och när man tittar sig i spegeln så ser man till och med tjockare ut än man EGENTLIGEN är, DÅ skall man INTE gå in på LINDEX och prova nya Bh-ar i alla fall, det kan jag lova! Trång provhytt med vitt/blått ljus (som ALLTID blinkar lite epileptiskt, eller är det ”fluffet” kring min hjärna som spelar mig ett spratt?). Blåvit glåmig hud, celluliter och annat kul över allt, man kan få en ”nära döden upplevelse av betydligt mindre än det!



Snygga ”presenningar” till våren såg jag hos Cellbes här om dagen, kolla om du hittar något du också! Ja, för mina vårkläder från förra året har väl som vanligt hängt i garderoben och krymt av fukten, eller hur? SUCK



2010-01-21 @ 01:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0